Markiz Patent’i rakiplerinden ayıran en büyük özelliği müşterilerine butik hizmet sunmasıdır.

Sektörde bir çok patent bürosu müşteri sayısını arttırdıkça ve büyüdükçe hizmetlerini standartlaştırmaya çalışır. Bu, maliyetlerini düşürmek için elzemdir. Ancak bu, aynı zamanda hizmetlerini istemeden de olsa “sıradanlaştırır”.

Markiz Patent kurucuları, her firmanın rekabet stratejisinin, karşılaştığı problemler ve ihtiyaçlarının farklı olmasının tescil hizmetlerinin de “standart” veya “sıradanlaşmış” değil, ayrı bir bakış açısı ve kuruma özel olmasını çok iyi bilmektedirler. Bu nedenle Markiz Patentin yapılanması,  her müşterinin ihtiyacının ve probleminin farklı olması, dolayısı ile müşteriye özel “butik hizmet” verilmesi şeklinde kurgulanmıştır. Kuşkusuz bu bilgi birikimi ve tecrübe gerektiren bir olgudur.

Markiz Patentin diğer bir özelliği fiyatlarının şeffaf olmasıdır. Markiz Patent tüm hizmetlerde resmi harç ve vekillik hizmetlerinin şeffaf olarak belirtmektedir. Yurt içi tescillerde özellikle tescil harçlarında ve yurt dışı hizmetlerinde yabancı vekil giderlerinin net olarak belirtilmesi sektörde Markiz Patentin şeffaf ve dürüst olarak bilinmesine imkân vermiştir.