Brand Finance’ın yayınladığı Global 500 listesinde, bu yıl zirve el değiştirdi. Geçen yıl Apple’ın ardından ikinci sırayı alan Google, marka değerini yüzde 24 oranında artırdı ve 109,4 milyar dolar marka değeriyle ilk sırayı aldı.

Bu yıl Google’a geçilen Apple’ın marka değeri ise geçen yıla göre yüzde 27 oranında azalışla 107,1 milyar dolara geriledi. Listenin üçüncü sırasında, marka değerini yüzde 53 gibi yüksek bir oranda artırarak 106,4 milyar dolara taşıyan Amazon bulunuyor.

Marka değerini bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artırarak 62,4 milyar dolara yükselten dünyanın en büyük perakende zinciri Walmart ise 2017 listesinde sekizinci sırayı aldı.

 Google’ın dünyanın en değerli markası olmasını değerlendirenMarkiz Patent Genel Müdürü Orhan Eriman, “Bundan 5-10 sene önce petrol şirketleri dünyanın en değerli markaları listesinde ilk sıralardayken bugün artık teknoloji şirketleri zirvede. Dijital dönüşüme ayak uydurmak işte bu yüzden önemli. Bu sıralamalar gösteriyor ki, dijital dünyanın dinamiklerine ayak uyduramayan markalar çok yakın zamanda yok olmaya mahkum kalacaklar” dedi.

Orhan Erimanayrıca Google’ın dünyanın en değerli markası olmasındaki en önemli ayrıntının Google’ın şirket kültürü olduğunu söyledi.

İşte dünyanın en değerli 25 markası;